A Szolnoki Tankerületi Központ „Közös úton, közös célért kreatívan” címmel támogatási kérelmet nyújt be a Kunszentmártoni Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola mint megvalósító intézmény vonatkozásában a következő paraméterekkel:
Felhívás címe: Együtt, testvérként – iskolaközi szemléletformáló program
Kedvezményezett neve: Szolnoki Tankerületi Központ
Projket címe: Közös úton, közös célért kreatívan!
Szerződött támogatás összege: 14.996.242
A támogatás mértéke: 100 %
Projket dátuma: 2017.11.01. – 2019.11.01. (24 hónap)
Projket azonosító száma: EFOP-3.1.8-17-2017-00195
A támogatási kérelem helyzetelemzés keretében világít rá a tankerület helyi sajátosságaira, ezen belül az igényfelmérés keretében felszínre kerülő fejlesztendő területekre.
A Központ általános célja – a Felhívásban megfogalmazott célokkal és a helyzetelemzés keretében feltárt helyi sajátosságokkal összhangban –, hogy támogassa a nevelési-oktatási intézmények tanulóit, kompetenciáik fejlesztését ismeret és tudásgyarapítás által, valamint hogy a tervezett tevékenységek által csökkentse a szociokulturális hátrányokból eredő területi esélyegyenlőtlenségek hatásait. Az átfogó projektcélokat a következő részcélok egészítik ki:
• A nevelési-oktatási intézmények közötti partnerség megerősítése, kialakítása, átgondolása, új kapcsolódási formák létrehozása a nevelési-oktatási intézmények igényeinek figyelembevételével.
• A köznevelésben résztvevő tanulók tudásának és készségeinek, idegen nyelvi ismereteinek fejlesztése.
• A gyermekvédelmi kedvezménybe részesülő tanulók esélyegyenlőségének kiemelt segítése.
• A szülők aktívabb szerepvállalásának erősítése
• A tanulók motiváltságának erősítése, lemorzsolódásuk csökkentése.
A Központ által fenntartott intézményhálózatban 19 tisztaprofilú általános iskola, 6 általános iskola és alapfokú művészeti iskola (néptánc, balett, vizuális kultúra, dráma), 1 tisztaprofilú alapfokú művészeti iskola (zeneiskola), 3 gimnázium, 1 kollégium, 1 gimnázium, szakgimnázium és kollégium működik. Az integráltan nem nevelhető-oktatható gyermekek tanulók ellátásáról 2 gyógypedagógiai intézmény gondoskodik. Kidolgozott, jól működő az utazó gyógypedagógiai hálózat, mely tevékenységet a 2 egységes gyógypedagógiai módszertani intézményi feladatokat is ellátó gyógypedagógiai intézmény koordinál, szervez. Az általános iskolai tanulók tényleges létszáma 9535 fő, az alapfokú művészetoktatásban 1607 növendék vesz részt. A 3 tisztaprofilú gimnáziumban 1752 tanuló készül a felsőfokú tanulmányaira, a Szolnok Városi Kollégium fogadja Szolnok város valamennyi középiskolájába járó kollégista tanulóit 640 férőhellyel, amely férőhely betöltésre is kerül. A feladatrendszer ellátáshoz a Szolnoki Tankerületi Központ 1361 pedagógus álláshelyet tart fenn.
A tervezett projekttevékenységek keretében az intézmény az „A” programtervet kívánja megvalósítani, a következő, legfontosabb tevékenységekkel:
- A kötelező óraszámon felüli nyelvi órák szervezése és megtartása
- A tanulók és a pedagógusok által az alábbi listából kiválasztott együttműködési területhez kapcsolódó, közösen felépített programtevékenységek kidolgozása
- Tantárgyi fejlesztés támogatása a választott tématerületekhez kapcsolódóan
- Tanórán kívüli vagy egész napos iskolán kívüli tanulmányi, kulturális és szabadidős programok szervezése, kulturális rendezvényeken való részvétel biztosítása
- Partnerségépítés: belföldi tanulmányút szervezése
- Aktív és folyamatos intézményközi kapcsolat kialakítása és megerősítése a választott együttműködési területen
- A választott tématerületekhez kapcsolódóan nyári bentlakásos program megszervezése és lebonyolítása
A projektben résztvevő intézmények: Kunszentmártoni Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola, valamint testvériskolaként a Tömörkény István Általános Iskola (Szerbia, Tornyos).
A projekt terveink szerint nagyban hozzájárul ahhoz, hogy a tanulókat iskolán belül is közelebb kerüljenek egymáshoz, megismerhessék egymás életmódját, ezáltal növelve az empatikus készséget, a segítőkészséget. Feladata a projektnek, hogy a tanulókkal felismertesse, mindenkiben van érték, ez nem függhet a származásától vagy anyagi helyzetétől, valamint annak megláttatása, mennyire más kiindulópontokból és más támogatással kell és lehet a gyerekeknek célt találni és azt elérni, milyen különbségekkel indulnak, és megmutatni a lehetséges utakat.
A páláyzat során készül beszámolók itt olvashatók.